„Wszystkiego co powinienem wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu: o tym jak żyć, co robić, jak postępować i współpracować z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat”.
DO ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO w Szkole Podstawowej im o. Zbigniewa Strzałkowskiego w Zawadzie uczęszczają dzieci 4, 5 i 6 letnie w którym realizowane są cele i zadania określone w podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Koncentrujemy się na wspomaganiu i ukierunkowywaniu rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem społeczno-kulturowym i przyrodniczym. Punktem wyjściowym jest aktywność dziecka – we wszystkich możliwych jej formach – której właściwością jest działanie zmierzające do poznania samego siebie, własnych możliwości, otoczenia społeczno-przyrodniczego, relacji z innymi, ale przede wszystkim dążenie do wzrastającej samodzielności, a w konsekwencji do samostanowienia zgodnego z osobistymi potrzebami i aspiracjami. Wychodząc naprzeciw potrzebom Rodziców zajęcia wychowawczo – dydaktyczne w oddziale przedszkolnym rozpoczynają się już od 7.45. i trwają do godziny 13.00. To godziny w których prowadzone są dla dzieci różnorodne zajęcia obowiązkowe i dodatkowe:
-> (zajęcia rytmiczno - muzyczne, na których dzieci poznają podstawowe kroki tańców regionalnych, śpiewają piosenki, -> język angielski którego nauka rozpoczyna się już od grupy dzieci 4 – letnich, -> gimnastyka, -> zajęcia logopedyczne, które obejmują terapię indywidualną.
Wtedy też podawane są naszym przedszkolakom pyszne i zdrowe posiłki.
Co roku oddział przedszkolny jest organizatorem Mikołajek Szkolnych.
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE:
-> usprawniają aparat artykulacyjny którego prawidłowa wymowa każdej głoski uzależniona jest od odpowiedniego ułożenia narządu artykulacyjnego -> ćwiczą: język i wargi które mają na celu doskonalenie zmiany kształtu i położenia masy języka oraz precyzyjności i szybkości ruchów specyficznych dla artykulacji głosek, -> wydłużają fazę wdechu i wdechu poprzez stosowanie ćwiczeń oddechowych które mają na celu usprawnienie aparatu oddechowego, czyli zwiększenie pojemności płuc, usprawnienie ruchów przepony, nauki ekonomicznego zażywania powietrza w czasie mówienia, różnicowania faz oddychania, -> stosowanie ćwiczeń muzyczno –ruchowych i słowno – ruchowych, których składnikiem wiodącym jest rytm. Celem tych ćwiczeń jest kształcenie ruchów całego ciała, co pośrednio wpływa na usprawnianie narządów mowy oraz kształcenie poczucia rytmu.
Od roku szkolnego 2011/2012 prowadzone są zajęcia rytmiki, na których maluchy biorą udział w ćwiczeniach i zabawach muzyczno-ruchowych. Na zajęciach tych wykorzystywane są elementy muzykoterapii.
Jak co roku, przedszkolaki przygotowały dla swoich Mam miłą niespodziankę na dzień Mamy.
|