Nazwa użytkownika Hasło | Zapomniane hasło
Filmy video


Film o szkole


Więcej filmów
Nasze projekty
Lepsza Szkoła


Szkoła Współpracy

Szkoła Odkrywców Talentów

Certyfikat Lepsza szkoła
Bezpośrednie wspomaganie







W naszej szkole
Dyrektor szkoły
Rada Pedagogiczna
Samorząd Uczniowski
Rada Rodziców
Historia szkoły
Patron
Świetlica szkolna
Oddział Przedszkolny
Oddział Przedszkolny
Wydarzenia
Memoriał o. Zbigniewa
Gm. zawody pływackie
Jasełka
Mikołaj
Spotkanie z misjonarzem
Dzień Babci i Dziadka
Opłatek dla seniorów
Zielona szkoła
Wycieczki
Nawigacja
· Strona główna
· FAQ
· Linki
· Kategorie newsów
· Kontakt
· Galeria zdjęć
· Szukaj
· Event Calendar
· Patron
· Zielona szkoła
· Mapa serwisu
· Pow. zawody pływackie
· Galeria video
· Rekrutacja
· Statut szkoły
Zajęcia dodatkowe
Gimnastyka korekcyjna
Nauka pływania
Pierwsza pomoc
Wakacje z angielskim
Aktualnie online
· Gości online: 10

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 9
· Najnowszy użytkownik: Maria
Security System 1.9.0 © 2006-2008 by BS-Fusion Deutschland
SPORT
Sport szkolny
Zdrowe Nawyki Żywieniowe
Piramida Zdrowego Żywienia
Zasady Zdrowego Żywienia
Informacje dla Rodziców
Informacje dla Rodziców
Projekt 1

PROJEKT PRACY Z UCZNIEM UZDOLNIONYM

Oparty jest o teorię inteligencji wielorakich H. Gardnera.

1. Temat: „Nasza mama czarodziejka”-inscenizacja

2.

3. Założenie projektu:

v Projekt jest zgodny z podstawa programową, ale jest rozszerzony o pracę z uczniem uzdolnionym. Ukierunkowany jest na rozwój uzdolnień językowych, plastycznych, technicznych, muzycznych, matematycznych, interpersonalnych i intrapersonalnych.

4. Cel ogólny:

v Praca z uczniem uzdolnionym z wykorzystaniem myślenia dywergencyjnegow tym szczególnie ucznia 6-cio letniego.

5. Cele szczegółowe:

v bogacenie słownictwa,

v ćwiczenie pamięci,

v pobudzanie do myślenia twórczego,

v rozbudzanie wyobraźni i kreatywności,

v wyrażanie emocji,

v wczucie się w odgrywana rolę,

v tworzenie obrazu, wizualizacja,

v rozwijanie kompetencji matematycznych,

v doskonalenie zdolności muzycznych,

6. Sposób realizacji celów:

wspólne tworzenie scenariusza, scenografii, choreografii, charakteryzacji, przypisanie ról, dobór podkładów muzycznych, próby,

7. Metody i formy pracy:

v Słowna, praca z tekstem, drama, burza mózgu, działań praktycznych, aktywność twórcza dzieci.

v Praca grupowa i indywidualna

8. Grupy zadaniowe:

I- Tworzenie tekstu scenariusza- grupa językowa

II- Projekt stroju- grupa plastyczna, matematyczna

III- Dobranie muzyki, opracowanie i układanie melodii do tekstu, śpiew- grupa muzyczna

IV- Scenografia-  grupa techniczna i wizualno- przestrzenna

9. Termin realizacji:   26 maja

10. Uczestnicy:  klasa I

11. Konsultanci : polonista, muzyk, plastyk

12. Osoby wspierające:- rodzice

13. Eksperci: dyrektor szkoły, artysta ludowy, aktor

14. Formy prezentacji efektów pracy z dziećmi:

Przedstawienie teatralne z okazji Dnia Matki.

15. Ewaluacja

· Jak się czuły w rolach?

· Ile czasu zajęła im nauka tekstu?

· Z czego przygotowywały stroje?

Scenariusz:

Występuje 13 dzieci-narrator, mama, 5 zmysłów- dzieci talenty, pszczółka i biedronka, Basia, kramarka, Zosia, Ela,

Narrator:- Za górami, za lasami, na południu Polski w malowniczej wsi mieszkała niezwykła mama- mama czarodziejka. Obdarzona niezwykłym darem. Potrafiła wyostrzyć po 1 zmyśle i przekazać niezwykły talent  swoim 5 dzieciom. Pewnej nocy gdy dzieci smacznie spały, mama pochyliła się nad nimi i dotykając ich czoła rzekła:

Mama:

Bartoszu- Twój zmysł węchu będzie tak wyostrzony, że kompozycje zapachowe wybrane przez Ciebie będą wszystkich urzekać! Twoje perfumy znajda się w kolekcji każdej damy na świecie.

Julio! – Twój zmysł słuchu sprawi, że skomponowane przez Ciebie melodie będą przyciągać uwagę, uspokajać, rozweselać i bawić. Zwiedzisz cały świat zachwycając wszystkim śpiewem i muzyką.

Asiu! –Zmysł  smaku jakim Cię obdarzę pozwoli Tobie na przyrządzenie wyjątkowo smacznych potraw, które zachwycą nawet wybredne podniebienie. Będziesz mistrzynią kulinarną na świecie.

Tymku!- Daję Ci magiczną moc w rękach! Twój zmysł dotyku sprawi, że z każdego rodzaju włosów będziesz w stanie wyczarować najpiękniejszą fryzurę, która zachwyci nawet najbardziej wymagającą osobę. Będziesz najlepszym stylistą fryzur na świecie.

Tosiu! – Sprawię, że będziesz wyjątkowo kreatywna. Zmysł wzroku spowoduje, żezaprojektowane przez Ciebie stroje będą hitem na każdym pokazie mody. Zawstydzisz niejednego projektanta. Będziesz COCO Chanel 21 wieku.

(po przekazaniu magicznej mocy mama odchodzi a dzieci powoli budzą się ze snu i…)

Bartosz-Ach cóż za zapach ogarnął moją głowę. Czy to fiołki czy róże? Biegnę szybko na łąkę. Z pewnością znajdę tam wiele pachnących i pięknych kwiatów. Chcę stworzyć nowe perfumy. (macha ręka i odchodzi-na łące spotyka pszczółkę)

Bartosz- pszczółko miła, śliczna biedronko  czy mogłybyście wskazać mi gdzie znajdę najpiękniejsze kwiaty?

Pszczółka- widzę, że chodzi ci coś po głowie-( śmiejąc się)nie dosłownie,

Biedronka- wiem, że nad czymś myślisz więc chodź z nami pokażemy ci najpiękniejsze kwiaty naszej łąki (Bartosz zbiera kwiaty i zanosi je na swoje stanowisko)

Julia-. Nie wiem co się dzieje? W koło słyszę urzekające dźwięki. Czy to śpiew ptaków? Czy szum drzew? A może śpiew syren z głębokiej toni. Chcę śpiewać razem z nimi.(wsłuchuje się w melodię lecącą z płyty)

Basia- (dziewczynka przebrana za nimfę wodną siedzi na kamieniu i nuci piosenkę z podkładem muzycznym.)

Asia- Burczy mi w brzuchu! Mam smak na zapiekane brokuły z sosem beszamelowym z dodatkiem gałki muszkatołowej, posypane parmezanem-czyżbym odkryła nowe smaki???- biegnę szybko po zakupy. (podchodzi do stoiska, gdzie kramarka sprzedaje owoce i warzywa)

Kramarka-Czego potrzebujesz?

Asia- Poproszę o najświeższe i najzdrowsze warzywa i owoce.

Kramarka- proszę wybierz sobie to, czego potrzebujesz.

Tymek- śniłem o włosach, długich złotych włosach! Ach jak przefarbowałbym je na rudo, ściął do ramion i wymodelował piękne loki. Ta fryzura zachwyci każdego! Kto chętny na nowe uczesanie?

Ela- Proszę mnie pięknie uczesać. Chcę wyglądać wystrzałowo!

Tosia- Hmm Asia miała kapelusz- zwykły prosty kapelusz. Gdyby dopiąć mu parę piórek i przewiązać kolorową wstążkę, do tego tatorebka..? Te dodatki ożywią każdy strój! Mam głowę pełną pomysłów. A może ten naszyjnik…

Zosia- Tosiu? Mam kilka niepotrzebnych rzeczy, nie mam pomysłu, co z nimi zrobić!

Tosia- Chętnie wezmę je od ciebie i stworzę nowe kreacje.

(– po odegraniu scenek dzieci podchodzą do swoich punktów-warsztatów pracy i zajmują się swoimi umiejętnościami.  Bartosz bawi się perfumami, chodzi po sali i rozpyla perfum, Julka gra na dzwonkach i cicho śpiewa, Asia miesza w garnku, przyprawia i wykłada na talerzyk ciastko, Tymek czesze włosy koleżanki, przypina spinki, modeluje, Tosia wyciąga z pudła stroje i wiesza na wieszakach, dopasowuje dodatki. Dzieci pokazują swoje wytwory widzom)

Na scenę wchodzi mama i głośno się zastanawia)

(Pytania dywergencyjne)

· Co by było, gdyby każde dziecko odkryło w sobie talent?

· Czy potrzebne są czary, aby każdy odnalazł swa drogę w życiu?

· Czy w dobie komputerów i telefonii komputerowej każdy ma szansę odkryć w sobie artystę?

· Czy jest nieskończona ilość zapachów?

· Czy śpiewak operowy odnalazł by swoje miejsce w zespole rockowym?

· Czy da się przyrządzić szpinak, aby go lubiły również dzieci?

· Czy karbowane włosy wrócą kiedyś do mody?

(Dzieci po kolei podchodzą do mamy i każde coś wykonuje

Bartosz- Dla Ciebie mamo stworzyłem ten piękny zapach. Przyjmij go proszę(wręcza pięknie zapakowane perfumy)

Julia- Dla Ciebie mamo ta piękna melodia-( śpiewa piosenkę o mamie)

Asia-Spróbuj mamo ciastka z nowego przepisu-(podaje na talerzyku ciastko)

Tymek- Usiądź mamo- w nowej fryzurze będziesz wyglądać czarująco. (zakłada mamie perukę)

Tosia-Ta nowa biżuteria jest stworzona specjalnie dla Ciebie. (stroi mamę w biżuterię)

Dzieci ustawiają się na środku sceny i śpiewają piosenkę „Twoje święto dziś mamo”

Mama i dzieci kłaniają się i schodzą ze sceny.

Nowa strona
Nowa strona
Franciszkanie
Galeria zdjęć Wisła 2014


Sprawdzian 2015

Informacje o sprawdzianie w klasie 6 w roku 2015
Kliknij na obrazek
PG Zawada




Kalendarz
Po Wt śr Cz Pi So Ni
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    
Losowa fotografia
Memoriał o. Zbigniewa Strzałkowskiego
XI Memoriał o. Z. Strzałkowskiego
Zawada

1 czerwca 2014

Kaufland
Black Red White
Hala Tuchowska
GS Gumniska
Westagroup
Malzbyt
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Reforma systemu oświaty