1. Temat projektu: W sześć miesięcy po Wielkiej Brytanii
2. Autorzy
3. Założenia projektu: a) rozwijanie celów kulturowych; b) poznawanie i porównanie kultur Wielkiej Brytanii i Polski; c) poszerzenie wiedzy uczniów nt. kultury Wielkiej Brytanii; d) ukierunkowanie na pracę z uczniem zdolnym (charakter rozszerzający, oparty na diagnozie wstępnej).
4. Cel główny: zapoznanie z elementami kultury Wielkiej Brytanii
5. Cele szczegółowe: a) doskonalenie umiejętności językowych, b) doskonalenie umiejętności samodzielnego zdobywania informacji, c) doskonalenie umiejętności współpracy, współdziałania, d) kształtowanie umiejętności tworzenia inscenizacji, e) konstruowanie ciekawych wypowiedzi, f) uczenie się dyskutowania, poszukiwania argumentów, g) rozwijanie kreatywności, h) stymulowanie inteligencji emocjonalnej.
6. Sposób realizacji celów: spotkanie z ekspertem, koła zainteresowań, lekcje
7. Metody i formy pracy ukierunkowane na rozwój zdolności: - wywiad, - dyskusja, - drama, inscenizacje, - praca z komputerem, bogatymi źródłami wiedzy, - muzyka, - mini konkurs wiedzy pt.: „Co wiesz o Wielkiej Brytanii?”.
8. Grupy zadaniowe (podział według preferowanych stylów uczenia się) I – grupa wzrokowców II – grupa słuchowców III – grupa kinestetyków IV – grupa mieszana
9. Termin realizacji: wrzesień-luty; podsumowanie projektu nastąpi podczas Dnia Otwartego Szkoły (luty).
10. Uczestnicy: klasy I i II gimnazjum z naciskiem na osoby zdolne
11. Konsultanci: dyrektor szkoły, wychowawcy klas, ksiądz, nauczyciel muzyki
12. Osoby wspierające: rodzice, nauczyciele
13. Eksperci: native speaker lub osoba, która mieszkała w Wielkiej Brytanii
14. Formy prezentacji efektów pracy uczniów: I – prezentacja multimedialna, mini konkurs wiedzy o Wielkiej Brytanii II – inscenizacja (drama) III – prezentacja talentów muzycznych IV – wywiad z ekspertem V – dyskusja
15. Ewaluacja: metodą zdań niedokończonych; dotyczy uczestników projektu (załącznik nr 2)
16. Harmonogram w postaci załącznika nr 1.
Załącznik nr 2
Moja ocena projektu „W sześć miesięcy po Wielkiej Brytanii”
1. Mój udział w projekcie oceniam….. ………………………………………………………………………………………………
2. W projekcie zmieniłbym/zmieniłabym…. ………………………………………………………………………………………………
3. W projekcie podobało mi się…. ………………………………………………………………………………………………
4. Podczas udziału w projekcie nauczyłem/łam się…. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
|